1. პროექტის
სახელწოდება: საქართველოს ეთნოგრაფიული მრავალფეროვნება
2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით: პროექტში მოცემული იქნება საქართველოს კუთხეების აღწერა, ისტორიული დახასიათება, გეოგრაფიული მდებარეობა, ცალკეული კუთხეების წეს-ჩვეულებების, ტრადიციების, ღირსშესანიშნაობების, ისტორიულ-ეთნოგრაფიული ძეგლების აღწერა,დიალექტი, წეს-ჩვეულებები, რელიგია,სამზარეულო, ხელით რეწვვა, წარმოდგენილი იქნება სურათების გალერეა, ქართული ფოლკლორი.ქართული მხატვრული ფილმები(სიყვარული ყველას უნდა,იმერული ესკიზები,სამოთხის გვრიტები,სვანი,რაჭა ჩემი სიყვარული,ხევისბერი გოჩა.)
საქართველოს ცალკეული კუთხე ეთნოგრაფიული ორიგინალობით გამოირჩევა.
3. პროექტის აქტუალობა: მოსწვლეებმა უკეთ გაიცნონ საქართველოს კუთხეებისათვის დამახასიათებელი კულტურული მემკვიდრეობა და დიალექტი.
მოსწავლეები მოიძიებენ, შეისწავლიან და დაადგენენ ცალკეული კუთხის გეოგრაფიულ მდებარეობას, ბუნებრივ პირობებს, ისტორიას, ეკონომიურ მდგომარეობას, ჩაცმულობას, ხალხურ ჩვეულებებს, მატერიალური კულტურის ძეგლებს,ამ ადგილის დღესასწაულებსა და ადათ-წესებს,ხალხურ რეწვას,ფოლკლორს, სამზარეულოს, ენა/დიალექტს.მოაწყობენ ექსკურსიებს,შექმნიან ფოტოალბომს,
ბროშურებს,მოაწყობენ გამოფენას,პრეზენტაციას.
4. პროექტის მიზნები: განვავითაროთ მოსწავლეებში ინფორმაციის დამოუკიდებლად
მოძიების უნარი,ინფორმაციის დამუშავების,ინტერნეტის სარგებლობის ,მოპოვებული მასალის
ანალიზის, შედარების ,თანამშრომლობის უნარ ჩვევების გამომუშავება.
5. მონაწილეთა
ასაკი: მე-10 კლასი
6. ვადები/ხანგრძლივობა: 6 კვირა
7.მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: მოსწავლე შეძლებს მიღებული ფრაგმენტული ცოდნის გაერთიანებას და კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ ჩვევების განვითარებას.გამოიმუშავებს ინფორმაციის მოპოვების, დამუშავების, შედარების შეფასების ანალიზისა და მასზედ დაყრდნობით გადაწყვეტილებების დამოუკიდებლად მიღების უნარ-ჩვევებს.
მოსწავლეების მიერ
მოპოვებული და დამუშავებული საინტერესო მასალის გამოყენებით
გაეცნობიან საქართველოს ცალკეული კუთხეების ეთნოგრაფიულ მასალებს,ისტორიას,გეოგრაფიას,
ეკონომიკურ მდგომარეობას,საზოგადოებრივ ყოფას,ჩაცმულობას,ხალხურ ჩვეულებებს,მატერიალური კულტურის ძეგლებს და ა. შ.
ეკონომიკურ მდგომარეობას,საზოგადოებრივ ყოფას,ჩაცმულობას,ხალხურ ჩვეულებებს,მატერიალური კულტურის ძეგლებს და ა. შ.
გაუჩნდებათ ინტერესი შეისწავლონ საქართველოს კუთხეები
ტურისტული თვალსაზრისით.
მკვეთრად შესამჩნევი გახდება ის ფაქტი,რომ საქართველო ეთნიკურად მრავალფეროვანი ქვეყანაა: ქართლი,კახეთი,ხევსურეთი,ფშავი,მთიულეთი,გუდამაყარი,ხევი,ერწო– თიანეთი,თუშეთი,იმერეთი,სამეგრელო,გურია,რაჭა,ლეჩხუმი,აჭარა,სამცხე და ჯავახეთი ისეთი ერთენოვანი ეთნიკური ერთეულებია,რომელსაც საერთო ქართულთან ერთად მრავალი რამ განსხვავებული და თავისებური აქვს მეტყველებაში,ხასიათში,ცხოვრების წესში,ჩაცმა დახურვაში,ისტორიულ ტრადიციებში და სულიერი კულტურის მონაპოვარში.
მკვეთრად შესამჩნევი გახდება ის ფაქტი,რომ საქართველო ეთნიკურად მრავალფეროვანი ქვეყანაა: ქართლი,კახეთი,ხევსურეთი,ფშავი,მთიულეთი,გუდამაყარი,ხევი,ერწო– თიანეთი,თუშეთი,იმერეთი,სამეგრელო,გურია,რაჭა,ლეჩხუმი,აჭარა,სამცხე და ჯავახეთი ისეთი ერთენოვანი ეთნიკური ერთეულებია,რომელსაც საერთო ქართულთან ერთად მრავალი რამ განსხვავებული და თავისებური აქვს მეტყველებაში,ხასიათში,ცხოვრების წესში,ჩაცმა დახურვაში,ისტორიულ ტრადიციებში და სულიერი კულტურის მონაპოვარში.
ყველა
ადამიანს სჭირდება ყოველივე ამის გაგება და გათვითცნობიერება, ურთიერთპატივიცემის გრძნიბის გაღვივება.
რათა არ დაივიწყოს საქართველოს ინდივიდუალობისა და ორიგინალობის მიზეზი და გადასცეს
მომავალ თაობასაც. ამ მასალების გამოყენება შეუძლია ყველა კლასის მოსწავლეს, რაც ხელს შეუწყობს მათ დაგეგმონ სასწავლო-შემეცნებითი ღონისძიებები.
რათა არ დაივიწყოს საქართველოს ინდივიდუალობისა და ორიგინალობის მიზეზი და გადასცეს
მომავალ თაობასაც. ამ მასალების გამოყენება შეუძლია ყველა კლასის მოსწავლეს, რაც ხელს შეუწყობს მათ დაგეგმონ სასწავლო-შემეცნებითი ღონისძიებები.
8.პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ენციკლოპედია,
კალამი ,თაბახის ფურცლები,ფივ-ჩატები, მარკერები,ფერადი ფანქრები,კომპიუტერი,პროექტორი,
ციფრული ფოტოაპარატი,ტრანსპორტი ექსკურსიისათვის.
https://www.youtube.com/watch?v=7RJnPy9oq7E
https://www.youtube.com/watch?v=MdTYqD0f7mY
https://www.youtube.com/watch?v=ykmCnJm04aQ
9. პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
თითოეული ეთნოგრაფიული
კუთხის შესწავლაზე მუშაობს მოსწავლეთა ჯგუფი. მოსწავლეები
მოიძიებენ, შეისწავლიან
და დაადგენენ ცალკეული კუთხის გეოგრაფიულ მდებარეობას, ბუნებრივ
პირობებს, ისტორიას, ეკონომიურ მდგომარეობას, ჩაცმულობას, ხალხურ ჩვეულებებს, მატერიალური
კულტურის ძეგლებს,ამ
ადგილის დღესასწაულებსა და ადათ-წესებს,ხალხურ
რეწვას,ფოლკლორს, სამზარეულოს, ენა/დიალექტს.
გაეცნობიან საქართველოს სხვადასხვა კუთხეს,მოაწყობენ
ექსკურსიებს, შექმნიან
ფოტოალბომს,
ბროშურებს,მოაწყობენ გამოფენას,პრეზენტაციას.
საბოლოოდ ყველა მონაცემი განთავსდება ერთ საიტზე.
ბროშურებს,მოაწყობენ გამოფენას,პრეზენტაციას.
საბოლოოდ ყველა მონაცემი განთავსდება ერთ საიტზე.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
არჩ.მსოფ.კულტ. X/XI/XII.7.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს და იმსჯელოს
კულტურის ტიპის ისეთ განმსაზღვრელ მახასიათებლებზე, როგორებიცაა ,,ტრადიციულობა ”და ,,მოდერნულობა” .
ისტორია– გაეცნობიან საქართველოს ცალკეული კუთხის ისტორიას,ეთნოგრაფიას,მათ წვლილს და როლს საქართველოს ისტორიისა და კულტურის განვითარებაში.
გეოგრაფია– გაიუმჯობესებენ რუკაზე ორიენტირების უნარს,შეისწავლიან სხვადასხვა კუთხის ლანდშაფტს,კლიმატს და მის გავლენას ამ კუთხის ხალხზე.
ქართული ლიტერატურა– სხვადასხვა საშუალებებით(ინტერნეტი,წიგნი)სარგებლობის ჩვევის ჩამოყალიბება,ლიტერატურული ნაწარმოებების გაცნობა,მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა,მსჯელობის უნარის განვითარება,დისკუსიაში მონაწილეობა.
ხელოვნება– ხელოვნების სხვადასხვა დარგების გაცნობა(ხალხური რეწვა,მეთუნეობა,ხალხური საკრავები,ხალხური ტრანსპორტი,ქარგვა,ქსოვა და სხვა.)ცალკეულ ეთნოგრაფიულ კუთხეში არსებული
ხუროთმოძღვრების ძეგლების გაცნობა და მათზე ინფორმაციის მოძიება.
სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში მონაწილეობა(ფოტოების და ნახატების გამოფენა,
პრეზენტაცია).
გააანალიზებენ,როგორ არის მხატვრობასა და კინოხელოვნებაში ასახული ცალკეული ეთნოგრაფიული კუთხისათვის დამახასიათებელი ინდივიდუალობა და ორიგინალობა(წეს–ჩვეულებები,
ჩაცმულობა,სიმღერები,ცეკვები,დიალექტი).
მუსიკა– მოსწავლე ეცნობა ცალკეული კუთხის ფოლკლორულ ტრადიციებს,მუსიკალურ საკრავებს,
ხალხური პოეზიის ნიმუშებს,რომლებიც წარმოდგენილია მუსიკაში.
11. პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი): ირმა აფციაური
12. პროექტის ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა: irmaapciauri@gmail.com
შედეგის მისაღწევად განსახორციელებელი აქტივობები
|
საქმიანობის გაწერა დროში
|
საქმიანობის განმახორციელებელი მოსწავლეები
|
საქმიანობის განმახორციელებაზე პასუხისმგებელი მოსწავლეები
|
საქმიანობის შესაბამისი რესურსები
|
|||||||
1
|
მოსწავლეებს გავაცნობ
პროექტის მიზნებს , გავეცნობი მოსწავლეებს,
მათ შესაძლებლობებს.
|
2.10.
|
ირმა აფციაური
|
||||||||
2
|
ლექციური მეთოდით ბავშვებს ვესაუბრები საქართველოს
კუთხეების შესახებ მათ როლსა და დამოკიდებულებაზე.მოსწავლეები
სურვილის მიხედვით ირჩევენ საქართველოს კუთხეებს და ჯგუფდებიან ჯგუფებად.
|
9.10.
|
ირმა აფციაური
|
მე-10 კლასის მოსწავლეები
|
|||||||
3
|
ვამუშავებთ
მოძიებულ მასალას. პრეზენტაცია -
აზრთა გაზიარება.
|
16.10
|
ირმა აფციაური
|
მე-10 კლასის მოსწავლეები
|
|||||||
4
|
შევისწალოთ კახური
ტრადიციული ჩურჩხელის გაკეთება-გავლება.
მთიულური ტრადიციული
ხინკლის მოხვევა დამზადება.
|
23.10
|
|||||||||
5
|
ფოტო ალბომის შექმნა და გამოფენის მოწყობა.
|
30.10
|
|||||||||
6
|
პროექტის შეჯამება
|
13.11
|
|||||||||
პროექტის შეფასების რუბრიკა
|
No comments:
Post a Comment