Monday, November 4, 2019


1. პროექტის სახელწოდება:    საქართველოს ეთნოგრაფიული მრავალფეროვნება

2.
პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით: პროექტში მოცემული იქნება საქართველოს კუთხეების აღწერა, ისტორიული დახასიათება, გეოგრაფიული მდებარეობა, ცალკეული კუთხეების წეს-ჩვეულებების, ტრადიციების,  ღირსშესანიშნაობების, ისტორიულ-ეთნოგრაფიული ძეგლების აღწერა,დიალექტი, წეს-ჩვეულებები, რელიგია,სამზარეულო, ხელით რეწვვა, წარმოდგენილი იქნება სურათების გალერეა, ქართული ფოლკლორი.ქართული მხატვრული ფილმები(სიყვარული ყველას უნდა,იმერული ესკიზები,სამოთხის გვრიტები,სვანი,რაჭა ჩემი სიყვარული,ხევისბერი გოჩა.)
საქართველოს ცალკეული კუთხე ეთნოგრაფიული ორიგინალობით გამოირჩევა.

3.
პროექტის აქტუალობ: მოსწვლეებმა უკეთ გაიცნონ საქართველოს კუთხეებისათვის დამახასიათებელი  კულტურული  მემკვიდრეობა და დიალექტი.
მოსწავლეები მოიძიებენ, შეისწავლიან და დაადგენენ ცალკეული კუთხის გეოგრაფიულ მდებარეობას, ბუნებრივ პირობებს, ისტორიას, ეკონომიურ მდგომარეობას, ჩაცმულობას, ხალხურ ჩვეულებებს, მატერიალური კულტურის ძეგლებს,ამ ადგილის დღესასწაულებსა და  ადათ-წესებს,ხალხურ რეწვას,ფოლკლორს, სამზარეულოს,  ენა/დიალექტს.მოაწყობენ ექსკურსიებს,შექმნიან ფოტოალბომს,
ბროშურებს,მოაწყობენ გამოფენას,პრეზენტაციას.

4. პროექტის მიზნები:  განვავითაროთ მოსწავლეებში ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოძიების უნარი,ინფორმაციის დამუშავების,ინტერნეტის სარგებლობის ,მოპოვებული მასალის ანალიზის, შედარების ,თანამშრომლობის უნარ ჩვევების გამომუშავება.

5. მონაწილეთა ასაკი: მე-10 კლასი

6. ვადები/ხანგრძლივობა:   6 კვირა

7.
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:  მოსწავლე შეძლებს  მიღებული ფრაგმენტული ცოდნის გაერთიანებას და კომპიუტერთან ურთიერთობის  უნარ ჩვევების განვითარებას.გამოიმუშავებს ინფორმაციის   მოპოვების, დამუშავების, შედარების  შეფასების  ანალიზისა  და მასზედ დაყრდნობით გადაწყვეტილებების  დამოუკიდებლად  მიღების უნარ-ჩვევებს.
მოსწავლეების მიერ მოპოვებული და დამუშავებული საინტერესო მასალის გამოყენებით
გაეცნობიან საქართველოს ცალკეული კუთხეების ეთნოგრაფიულ მასალებს,ისტორიას,გეოგრაფიას,
ეკონომიკურ მდგომარეობას,საზოგადოებრივ ყოფას,ჩაცმულობას,ხალხურ ჩვეულებებს,მატერიალური კულტურის ძეგლებს და . .
გაუჩნდებათ ინტერესი შეისწავლონ საქართველოს კუთხეები ტურისტული თვალსაზრისით.
მკვეთრად შესამჩნევი გახდება ის ფაქტი,რომ საქართველო ეთნიკურად მრავალფეროვანი ქვეყანაა:  ქართლი,კახეთი,ხევსურეთი,ფშავი,მთიულეთი,გუდამაყარი,ხევი,ერწო  თიანეთი,თუშეთი,იმერეთი,სამეგრელო,გურია,რაჭა,ლეჩხუმი,აჭარა,სამცხე და ჯავახეთი ისეთი ერთენოვანი ეთნიკური ერთეულებია,რომელსაც საერთო ქართულთან ერთად მრავალი რამ განსხვავებული და თავისებური აქვს მეტყველებაში,ხასიათში,ცხოვრების წესში,ჩაცმა დახურვაში,ისტორიულ ტრადიციებში და სულიერი კულტურის მონაპოვარში.
    ყველა ადამიანს სჭირდება ყოველივე ამის გაგება და გათვითცნობიერება, ურთიერთპატივიცემის გრძნიბის გაღვივება.
რათა არ დაივიწყოს საქართველოს ინდივიდუალობისა და ორიგინალობის მიზეზი და გადასცეს
მომავალ თაობასაც. ამ მასალების გამოყენება შეუძლია ყველა კლასის მოსწავლეს, რაც ხელს შეუწყობს მათ დაგეგმონ სასწავლო-შემეცნებითი ღონისძიებები.

8.პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:  ენციკლოპედია, კალამი ,თაბახის ფურცლები,ფივ-ჩატები, მარკერები,ფერადი ფანქრები,კომპიუტერი,პროექტორი, ციფრული ფოტოაპარატი,ტრანსპორტი ექსკურსიისათვის.
https://www.youtube.com/watch?v=7RJnPy9oq7E
https://www.youtube.com/watch?v=MdTYqD0f7mY
https://www.youtube.com/watch?v=ykmCnJm04aQ

9. პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
თითოეული ეთნოგრაფიული კუთხის შესწავლაზე მუშაობს მოსწავლეთა ჯგუფი.  მოსწავლეები მოიძიებენ, შეისწავლიან და დაადგენენ ცალკეული კუთხის გეოგრაფიულ მდებარეობას, ბუნებრივ პირობებს, ისტორიას, ეკონომიურ მდგომარეობას, ჩაცმულობას, ხალხურ ჩვეულებებს, მატერიალური კულტურის ძეგლებს,ამ ადგილის დღესასწაულებსა და  ადათ-წესებს,ხალხურ რეწვას,ფოლკლორს, სამზარეულოს,  ენა/დიალექტს.
გაეცნობიან საქართველოს სხვადასხვა კუთხეს,მოაწყობენ ექსკურსიებს, შექმნიან ფოტოალბომს,
ბროშურებს,მოაწყობენ გამოფენას,პრეზენტაციას.
საბოლოოდ ყველა მონაცემი განთავსდება ერთ  საიტზე.

10.
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
არჩ.მოფ.კულტ. X/XI/XII.7. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს და იმსჯელოს კულტურის ტიპის ისეთ  განმსაზღვრელ  მახასიათებლებზე, როგორებიცაა  ,,ტრადიციულობა ”და ,,მოდერნულობა” .

ისტორიგაეცნობიან საქართველოს ცალკეული კუთხის ისტორიას,ეთნოგრაფიას,მათ წვლილს და როლს საქართველოს ისტორიისა და კულტურის განვითარებაში.

გეოგრაფიაგაიუმჯობესებენ რუკაზე ორიენტირების უნარს,შეისწავლიან სხვადასხვა კუთხის ლანდშაფტს,კლიმატს და მის გავლენას ამ კუთხის ხალხზე.

ქართული ლიტერატურასხვადასხვა საშუალებებით(ინტერნეტი,წიგნი)სარგებლობის ჩვევის ჩამოყალიბება,ლიტერატურული ნაწარმოებების გაცნობა,მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა,მსჯელობის უნარის განვითარება,დისკუსიაში მონაწილეობა.

ხელოვნება ხელოვნების სხვადასხვა დარგების გაცნობა(ხალხური რეწვა,მეთუნეობა,ხალხური საკრავები,ხალხური ტრანსპორტი,ქარგვა,ქსოვა და სხვა.)ცალკეულ ეთნოგრაფიულ კუთხეში არსებული
ხუროთმოძღვრების ძეგლების გაცნობა და მათზე ინფორმაციის მოძიება.
სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში მონაწილეობა(ფოტოების და ნახატების გამოფენა,
პრეზენტაცია).
გააანალიზებენ,როგორ არის მხატვრობასა და კინოხელოვნებაში ასახული ცალკეული ეთნოგრაფიული კუთხისათვის დამახასიათებელი ინდივიდუალობა და ორიგინალობა(წესჩვეულებები,
ჩაცმულობა,სიმღერები,ცეკვები,დიალექტი).

მუსიკამოსწავლე ეცნობა ცალკეული კუთხის ფოლკლორულ ტრადიციებს,მუსიკალურ საკრავებს,
ხალხური პოეზიის ნიმუშებს,რომლებიც წარმოდგენილია მუსიკაში.

1
1. პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი): ირმა აფციაური
1
2. პროექტის  ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა: irmaapciauri@gmail.com



შედეგის მისაღწევად განსახორციელებელი აქტივობები
საქმიანობის გაწერა დროში
საქმიანობის განმახორციელებელი მოსწავლეები
საქმიანობის განმახორციელებაზე პასუხისმგებელი მოსწავლეები
საქმიანობის შესაბამისი რესურსები










1
მოსწავლეებს გავაცნობ პროექტის  მიზნებს , გავეცნობი მოსწავლეებს, მათ შესაძლებლობებს.
2.10.






ირმა აფციაური


2
 ლექციური მეთოდით ბავშვებს ვესაუბრები საქართველოს კუთხეების  შესახებ მათ როლსა და დამოკიდებულებაზე.მოსწავლეები სურვილის მიხედვით ირჩევენ საქართველოს კუთხეებს და ჯგუფდებიან ჯგუფებად.

9.10.





ირმა აფციაური
მე-10 კლასის მოსწავლეები

3
ვამუშავებთ  მოძიებულ მასალას. პრეზენტაცია  - აზრთა გაზიარება.





16.10




ირმა აფციაური
მე-10 კლასის მოსწავლეები

4
შევისწალოთ  კახური  ტრადიციული ჩურჩხელის გაკეთება-გავლება.
მთიულური ტრადიციული ხინკლის მოხვევა დამზადება.



23.10






5
 ფოტო ალბომის შექმნა და გამოფენის მოწყობა.





30.10





6
პროექტის შეჯამება






13.11














































































პროექტის შეფასების რუბრიკა

1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ინფორმაცია
მოსწავლე ვერ აანალიზებს მოცემულ ინფორმაციას
ცდილობს გაანალიზოს მოცემული ინფორმაცია
ნაწილობრივ აანალიზებს
მოცემული ინფორმაციას


უშვებს მცირე შეცდომებს ანალიზის დროს
მოსწავლე კარგად  აანალიზებს მოცემულ ინფორმაციას
შეუძლია იმსჯელოს კულტურის ტიპის სხვადასხვა მახასიათებლებზე
უჭირს მსჯელობა
ცდილობს იმსჯელოს
სრულყოფილად ვერ ფლობს ინფორმაციას
ნაწილობრივ  ფლობს ინფორმაციას.
აზრი არ არის თანმიმდევრული
მოსწალე ყოველთვის კარგად ფლობს ინფორმაციას  და სრულყოფილად მსჯელობს საკითხის ირგვლივ
მოსწავლეს შეუძლია შეადაროს ტრადიციულობა და მოდერნულობა
უჭირს შედარება
ცდილობს შეადაროს
შედარების დროს უშვებს გარკვეული რაოდენობის შეცდომებს
შედარების დროს უმნიშვნელოდუშვებს  შეცდომებს
მოსწავლე სრულად ფლობს ნასწავლ ინფორმაციას და აკეთებს სრულყოფილ შედარებას
ინფორმაციის მიძიება დავალებასთან შესაბამისობა
მოძიებული ინფორმაცია საერთოდ არ შეესაბამება დავალებას.
მოძიებული ინფორმაცია  ცოტათი  შეესაბამება დავალებას.
მოძიებული ინფორმაცია  ნაწილობრივ  შეესაბამება დავალებას.
მასალა მოძიებულია,დაშვებულია მცირედი შეცდომები.
მასალა მოძიებულია,დავალება სრულყოფილად არის შესრულებული.
თანამშრომლობს თანაკლესელებთან, იცავს დისკუსიის წესებს
უჭირს თანამშრომლობა
ცდილობს  iთანამშრომლოს თანაკლესელებთან, daიცვaს დისკუსიის წესებს

იშვიათად თანამშრომლობს თანაკლესელებთან, იცავს დისკუსიის წესებს
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლესელებთან, იცავს დისკუსიის წესებს
ყოველთვის თანამშრომლობს თანაკლესელებთან, იცავს დისკუსიის წესებს














No comments:

Post a Comment